• مصرف گاز خراسان شمالی به بیش از ٣,٣ میلیون مترمکعب رسید

  •  

    مصرف گاز بخشهای خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده استان خراسان شمالی با ورود موج جدید سرما به بیش از ٣,٣ میلیون مترمکعب رسید.
    مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی این روند در هفته جاری نیز تداوم دارد و باتوجه به کاهش دمای هوا شاهد افزایش مصرف گاز در بخش خانگی استان خواهیم بود.


    حسین تقی نژاد افزود: باوجود افزایش مصرف گاز در بخش خانگی استان، تحویل گاز به بخشهای صنایع و نیروگاهها بصورت پایدار در حال انجام بوده و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.
    وی یادآور شد: مشترکان بخش خانگی با مصرف بهینه گاز می توانند این شرکت را در ارائه خدمات به دیگر بخشها یاری کنند.
    مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی با بیان این که مشترکان می توانند با کاهش یک درجه دمای خانه، پنج درصد در مصرف گاز صرفه جویی کنند، تاکید کرد: با نصب دماسنج و تنظیم دمای رفاه بین ٢٢-٢١ درجه سانتیگراد، خاموش کردن بخاری و بستن شیر رادیاتور اتاقهایی که از آن استفاده نمی شود، خاموش کردن وسایل گرمایشی هنگام خروج از منزل، نصب پرده در مقابل پنجره ها، اصلاح و بهینه سازی موتورخانه ها و... می توان در مصرف گاز صرفه جویی کرد.
    تقی‌نژاد تصریح کرد: رعایت مبحث ١٩ مقررات ملی ساختمان از جمله مواردی بشمار می رود که منجر به بهینه سازی انرژی در ساختمان می شود و عایق سازی دیوار، کف، سقف و نصب پنجره‌ های دوجداره از مهمترین عوامل جلوگیری از هدررفت انرژی است.

  •  

یک تصویر یک خاطره

جدید ترین اخبار

حاضرین در سایت

ما 20 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

ورود به سایت