چرا تمام رسانه ها اصرار بر تحقیر یارانه بگیران دارند

 

دولت تدبیر از روش تحقیر

 

با وجود اینکه که روزانه میلیاردها تومان در جای جای این مرز و بوم خرج (که نه برج) ریخت و پاش های آنچنانی مقامات دولتی ایران می گردد و از ساخت برج های مجلل و تشریفات خاص و استخرهای میلیاردی و... (از دست اندرکاران تاسیسات برخی پروژه های مذکور) خبرهایی به گوش می رسد، ظاهرا مرحله دوم هدفمندی یارانه ها بر تلاش تمام عیاردولت جهت نپرداختن یارانه هر چه بیشتر پایه ریزی شده است. 

 

 

حال باید دید با این نرخ تورم که قیمت حامل های انرژی را 25 درصد و در نتیجه آن تورم کلی جامعه را ده ها درصد پیش رانده است (و تازه هنوز قیمت بنزین هم تاثیر خود را روی این تورم نشان نداده و فرصت تاخت و تاز بر اقتصاد ایران پیدا نکرده است) و همچنین با رساندن مالیات ارزش افزوده و عوارض شهرداری به 8 درصد (که رقمی قابل ملاحظه و جدی می باشد و در قدرت خرید مردم تاثیر بسزایی دارد) یارانه 45500 تومانی دولت تحقیر و نا امیدی چگونه می تواند مقابله کند؟ یارانه ای که قرار است به خیلی ها تعلق نگیرد و کسانی هم که ثبت نام کرده اند حسابشان با کرام الکاتبین است. اولین سوالی که به ذهن می رسد آنست که آیا این حق مردم است یا صدقه دولت به مردم؟ 

 

اینجانب (سرپرست خانوار) به استناد بند "و" تبصره ۲۱ قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور، بند "الف" ماده ۷ و همچنین ماده ۱۰ قانون هدفمند کردن یارانه ها با علم واطلاع کامل درستی مفاد مندرجات فرم را تایید می کنم و خود را نیازمند دریافت یارانه نقدی می دانم.


آیا می توانیم از آقای رییس دولت بپرسیم که چه کسی این متن را تنظیم کرده است؟ توهین چرا؟ تحقیر چرا؟

 

  1. ۲. فقط مشخصات افرادی را که در حال حاضر تحت تکفل اینجانب هستند در فرم تقاضای یارانه نقدی درج می کنم.
  2. ۳. در صورت درخواست سازمان هدفمندسازی یارانه ها، مدارک لازم برای اثبات درستی اطلاعات درج شده در فرم تقاضای یارانه نقدی را ارائه خواهم کرد.

 

بی اعتمادی به مردم چرا؟

 

  1. ۴. به موجب قانون، ارائه هر گونه اطلاعات نادرست، موجب استرداد وجوه دریافتی و جریمه نقدی به میزان سه برابر یارانه نقدی دریافتی ام خواهد شد.
  2. ۵. موسسه های مالی و سایر دستگاه های اقتصادی می توانند اطلاعات مندرج در فرم تقاضای یارانه نقدی را مبنای ارزیابی توانایی مالی و رتبه سنجی اقتصادی اینجانب برای اعطای وام و یا هرنوع تسهیلات دیگر قراردهند.

 

تهدید و ترعیب چرا؟

 

  1. ۶. منظور از سطح درآمد ماهانه خانواده ام، میانگین مجموع درآمد ماهانه همه اعضای خانوار در سال ۱۳۹۲ شامل درآمد حاصل از شغل اصلی و شغل دوم، دریافت اجاره بهاء، سود سهام، سود سپرده بانکی، عایدی از مستغلات، حقوق ماهانه مستمری یا وظیفه بگیران و موارد مشابه قبل از پرداخت اقساط وام می باشد.

 

تجمیع چرا؟

 

مگر این حق ملت ایران نبود که به خاطر آزادسازی قیمت حامل های انرژی به هر ایرانی پرداخت می شد؟ پس حالا چرا این همه تحقیر و توهین برای این دریافت حق مسلم هر ایرانی...

 

با برنامه ای که دولت چیده است گروه 1 فقط شامل افراد تحت تکفل کمیته امداد، زنان سرپرست خانوار و نهادهای امدادی جامعه می شود و گروه دوم هم تقریبا شامل هیچ کس. چون تمام کارگران و کارمندان و معلمان و اقشار طبقه متوسط جامعه عمدتا با شغل دوم و سوم به نوعی گذران زندگی می کنند و بنابر این در دسته سوم تقسیمات هدفمندی قرار می گیرند.

آقای رییس جمهور: بیایید با مردم مهربان باشیم و آنان را امیدوار کنیم. بیایید با از این پس کارهایی همچون توهین به مردم در صف های سبد کالا ، توهین به مردم در نیازمند خواندن آنها در صورت دریافت یارانه!!!!! قدر و منزلت مردمی را که به این دولت رای داده اند بیش از پایین نیاوریم. 

 

حذف حداقل ۷،۵ میلیون نفر از یارانه‌ بگیران

 

یک مقام آگاه در گفت‌وگو با فارس در خصوص برنامه دولت برای حذف دهک‌ها از دریافت یارانه گفت: این که نباید به همه بصورت یکسان یارانه پرداخت شود بحث کاملا به حقی است. وی افزود: قانون هدفمندی یارانه‌ها می‌گوید باید به دهک‌های پایین جامعه از حد میانگین، یارانه بیشتری پرداخت شود و به 3 دهک بالای جامعه اصلا نباید یارانه‌ای پرداخت شود و به بقیه دهک‌ها هم در حد میانگین یارانه پرداخت شود. این منبع آگاه در دولت اظهار داشت: اما بحث شناسایی این دهک‌ها سخت است و دولت چندین راه را برای شناسایی این دهک‌ها انتخاب کرده است. وی افزود: مثلا در روشی از مردم خواسته که درآمدهایشان را اظهار کنند که البته این روش مطمئنی نیست و ممکن است اطلاعات ارائه شده بر اساس واقعیت نباشد. 
 
این منبع آگاه تصریح کرد: همچنین دولت از طریق اتصال به برخی سامانه‌های اطلاعاتی مانند سامانه مالکین خودرو و یا سامانه ثبت اسناد و املاک درصدد شناسایی پردرامدها است تا از آن طریق بتواند دهک‌های بالا و پایین را شناسایی کند. وی افزود: از طریق اتصال به این سامانه‌های اطلاعاتی یک دهک جمعیتی که حدود 7.5 میلیون نفر هستند قابل شناسایی و حذف است. این منبع آگاه در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه این دهک جمعیتی چه زمانی حذف می‌شود، گفت: سال آینده حذف یک دهک قطعی است، چون مجلس بر آن تأکید دارد ولی در مورد دولت هنوز نمی‌دانم. وی در پاسخ به این سؤال که آیا دولت می‌خواهد حذف دهک‌ها زودتر انجام شود، اظهار داشت: دولت می‌خواست حذف دهک‌ها همزمان با روی کار آمدنش باشد. این منبع آگاه در پاسخ به این سؤال که آیا برای حذف دو دهک دیگر هم برنامه‌ای وجود دارد، گفت: بله  برنامه داریم و داوطلبانه به سمت حذف آن دو دهک می‌رویم. وی در پاسخ به این سؤال که داوطلبانه به چه معناست اظهار داشت: ما شاید نتوانیم 3 دهک بالا را شناسایی کنیم ولی می‌توانیم دهک‌های پایین را شناسایی کنیم بنابراین علاوه بر پرداخت 45500 تومان یارانه نقدی به دهک‌های پایین یک سبد کالا هم به آنها می‌دهیم. وی افزود: به عبارتی غربالگری را از دهک‌های پایین شروع می‌کنیم.

 

دولت یارانه برخی مسئولان انصرافی را پس بگیرد

 

سید شریف حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ایجاد کمپین ها و اعلام رسانه ای برخی مشاغل و مسئولان بابت انصراف از دریافت رایانه نقدی اظهار کرد: این کار در نگاه اول کار درخورشان و شایسته تقدیر است که برخی مسئولان دولتی و برخی مشاغل پردرآمد از دریافت یارانه نقدی انصراف داده اند ولی وقتی دریافتی این افراد را نگاه می کنیم اصولا دریافت یارانه تا این زمان از سوی آنها باعث تعجب است.وی افزود: دریافتی برخی مسئولان و افرادی که این روزها با هیجان خاصی از انصراف از دریافت یارانه نقدی حرف می زنند و این حرکت خود را در بوق و کرنا کرده اند بالای 50 میلیون ریال در ماه است در حالیکه اصولا پرداخت یارانه از سوی دولت صرفا برای بهبود معیشت برخی افرادی بود که ممکن است بابت قطع یارانه دچار مشکل شوند.
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این افراد که اکنون حرکت خود در انصراف از یارانه نقدی را نوعی تبلیغ برای برخی از مردم برای انصراف اعلام کرده اند باید پاسخگو باشند که چرا تا به امروز یارانه می گرفتند که اکنون با آب و تاب از انصراف آن حرف می زنند.حسینی تاکید کرد: دولت باید این افراد را شناسایی و کل یارانه دریافتی آنها از ابتدای آغاز این طرح تا به امروز را از حسابشان کسر کرده و به حساب خزانه واریز کند زیرا دریافت یارانه به هیچ وجه حق این افراد نبود و اکنون نباید بابت انصرافشان به آنها احسنت گفت.عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: جالب است کسانی از دریافت یارانه انصراف می دهند که بی شک در چارچوب مقررات جدید هدفمندی یارانه ها، هیچ یارانه ای به آنها تعلق نمی گیرد بنابراین انصرافشان یک تبلیغ منفی علیه آنها محسوب می شود که چرا تا به امروز اصولا یارانه دریافت می کردند.حسینی تاکید کرد: این روزها مردم در برخوردهایشان به ما می گویند واقعا دولت به فلان فرد که امروز اعلام شده یارانه دریافت می کرد و قصد انصراف از دریافت آن را دارد، یارانه پرداخت می کرد؟ این عین بی عدالتی است که افراد با این حقوق همانند ما افراد عادی و برخی افراد نیازمند یارانه دریافت می کنند.

یک تصویر یک خاطره

جدید ترین اخبار

حاضرین در سایت

ما 39 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

ورود به سایت