pos مکانیزه فروشگاهی برای فروشندگان تاسیسات شوفاژ و تهویه مطبوع و لوازم بهداشتی ساختمان اجباری شد

 امور مالیاتی

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: با توجه به اجرایی شدن آیین نامه اجرایی ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات های مستقیم از ابتدای سال ۹۱ ، افزود:کلیه اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی بند الف و ب ماده ۹۵ قانون مالیات های مستقیم باید در خرید و فروش و خدمات از نمونه فاکتورهای فروش اعلام شده توسط سازمان امور مالیاتی استفاده و اطلاعات خرید و فروش و خدمات خود در هر فصل را تا یک ماه پس از پایان فصل از طریق سایت tax.gov.ir به سازمان امور مالیاتی ارسال کنند.

 

مراد امیری با اشاره به اینکه کلیه اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی بند الف و ب ماده ۹۵ قانون مالیات های مستقیم باید در فاکتئرهای صادره اطلاعات هویتی خریدار و فروشنده و کد ملی یا کد اقتصادی (برای اشخاص حقوقی) و شناسنامه ملی (اشخاص حقوقی) را درج نمایند، تصریح کرد: در صورت عدم ارسال فهرست اطلاعات خرید و فروش و خدمات ، مشمول جریمه ای معادل یک درصد اطلاعات ارسال نشده می باشند و در صورتی که اطلاعات خریدار و فروشنده درج نشود یا اطلاعات غیرواقعی ثبت شود تا ده درصد معاملات مشمول جریمه خواهند بود که جریمه مذکور غیرقابل بخشش است.

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان تاکید کرد: سازمان امورمالیاتی نسبت به تمدید مهلت ارسال اطلاعات سال ۹۱ و سه فصل ۹۲ تا پایان سال ۹۲ اقدام نموده و لازم است صاحبان مشاغل بند الف و ب جهت جلوگیری از اعمال جرایم تا پایان سال جاری نسبت به ارسال فهرست اطلاعات خرید و فروش و خدمات خود به سازمان امور مالیاتی اقدام نمایند.

وی یادآور شد: با توجه به تبصره ۲ ماده ۱۱۹ قانون برنامه پنجم توسعه کشور، شرط برخورداری از هر گونه معافیت (به ویژه معافیت ماده ۱۰۱ قانون مالیات های مستقیم) تسلیم اظهارنامه مالیاتی می باشد ضمن اینکه حذف معافیت به دلیل عدم تسلیم اظهارنامه موجب افزایش مالیات و جرایم غیرقابل بخشش خواهد بود.

امیری به صاحبان مشاغل توصیه کرد اظهارنامه مالیاتی هر سال خود را تا تیرماه سال بعد به روش هایی که سازمان امور مالیاتی اعلام می نماید ارسال کنند که در سنوات اخیر از طریق الکترونیکی و بدون مراجعه به ادارات امور مالیاتی امکان ارسال اظهارنامه فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه فرصت تسلیم اظهارنامه از ابتدای هرسال تا آخر تیرماه می باشد و صاحبان مشاغل نباید ارسال اظهارنامه را به روزهای پایانی تیرماه موکول کنند، خاطر نشان کرد: دفاتر پستی پیشخوان دولت و کافی نت ها نیز در این زمینه می توانند به مؤدیان کمک نمایند.

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان با تاکید بر حکم ماده ۵۲ قانون بودجه سال ۹۲ ، گفت: ثبت نام مؤدیان برای دریافت شماره اقتصادی الزامی است و در صورتی که در مهلت تعیین شده توسط سازمان امور مالیاتی ثبت نام برای دریافت شماره اقتصادی انجام نشود، علیرغم تسلیم اظهارنامه برای سال مذکور کلیه معافیت ها و بخشودگی جریمه های مقرر در قانون مالیات مستقیم و قانون مالیات ارزش افزوده مؤدیانی که ثبت نام نکنند حذف خواهند شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سازمان امور مالیاتی همه صاحبان مشاغل را ملکف به ثبت نام نموده، صاحبان مشاغل بایستی هر چه سریعتر به سایت tax.gov.ir مراجعه و اقدام نمایند.

امیری با اشاره به اینکه تعداد زیادی از صاحبان مشاغل نسبت به انجام ثبت نام اقدام نموده اند اما اطلاعات آنها ناقص بوده است، بیان داشت: به این دسته از صاحبان مشاغل از طریق سامانه پیامک اطلاع داده شده تا به سایت ذکر شده مراجعه و رفع نقص نمایند و مؤدیان محترمی مه پاکت رمز و پسورد خود را دریافت نموده اند نسبت به تکمیل مرحله دوم ثبت نام از طریق سایت اعلام شده اقدام نمایند.

وی خاطر نشان کرد: ادارات امور مالیاتی آماده ارایه هر گونه راهنمایی و همکاری با مؤدیان جهت ثبت نام ، رفع نقص و تکمیل اطلاعات هستند.

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به ماده ۱۲۱ قانون برنامه پنجم توسعه در خصوص استفاده از صندوق فروش نیز اظهارداشت: به استناد قانون مذکور، اصناف بر اساس اولویت که با هماهنگی وزارت بازرگانی، شورای اصناف و سازمان امور مالیاتی اعلام می شود باید از سامانه های صندوق فروش استفاده نموده و معادل هزینه های انجام شده را برای خرید ، نصب و راه اندازی از درآمد مشمول مالیات مؤدیان در اولین سال استفاده از سامانه کسر می شود و در صورتی که از سامانه مذکور استفاده نشود موجب محرومیت از معافیت های مالیاتی مقرر در قانون برای سال مربوطه خواهد بود.

وی تصریح کرد: اولویت استفاده از صندوق فروش در شهریور ماه سال ۹۱ جهت استفاده از صندوق فروش در سال ۹۲ برای ۱۰ گروه اعلام شده و در شهریور ۹۲ نیز اولویت برای سال ۹۳ اعلام شده است.

امیری تصریح کرد: در سال جاری ۱۰ گروه از اصناف که شامل صنوف سازندگان و فروشندگان صلا و جواهر، فروشندگان آهن آلات، فروشندگان لوازم صوتی و تصویری، فروشندگان انواع رایانه و قطعات سخت افزاری، فروشندگان ماشینهای اداری و لوازم و قطعات و تجهیزات مربوط به آنها، فروشندگان لوازم خانگی، (تالارهای پذیرایی، رستوران ها، چلوکبابی ها و اغذیه فروشی ها)، هتل و هتل آپارتمان، مشاوران املاک و داروخانه ها می باشد، ملزم به استفاده از سامانه فروش (pos مکانیزه فروشگاهی ) شدند.

وی یادآور شد: از ابتدای سال آینده ۱۰ صنف دیگر نیز ملزم به  به استفاده از سامانه فروش (pos مکانیزه فروشگاهی ) هستند که این اصناف شامل فروشندگان لوازم یدکی خودروهای سبک و سنگین و ماشین آلات راهسازی – کشاورزی و ساختمانی، فروشندگان تجهیزات و تاسیسات حرارتی و برودتی – شوفاژ و تهویه مطبوع ، فروشندگان لوازم بهداشتی ساختمان، فروشندگان تزئینات ساختمان، فروشندگان انواع تلفن ثابت – بی سیم و سیار و تجهیزات جانبی آن ، تولیدکنندگان و فروشندگان مبل – مصنوعات چوبی- فلزی و غیر فلزی ، فروشندگان فرش ماشینی – تابلوفرش و قالیچه ماشینی ، فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی و همچنین فروشندگان لوازم طبی بیمارستانی – آزمایشگاهی و دندانپزشکی ، می باشند.

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: برای استفاده از معافیت و بخشودگی قانون علاوه بر تسلیم اظهارنامه مالیاتی برای هر سال ثبت نام کد اقتصادی و استفاده از صندوق فروش برای صاحبان مشاغلی که اعلام شده ، لازم خواهد بود و اتاق اصناف اصفهان و اتحادیه ها نیز باید نسبت به اطلاع رسانی و آموزش صاحبان مشاغل اقدام کنند.

وی در پایان با اعلام آمادگی اداره کل امور مالیاتی برای آموزش صاحبان مشاغل، افزود: با توجه به اینکه بخشی از مشکلات مؤدیان ناشی از عدم اطلاع آنها از قانون و مقررات می باشد، آموزش صاحبان مشاغل برای استفاده از معافیت ها و بخشودگی قانون باید در اولویت قرار گیرد.

یک تصویر یک خاطره

جدید ترین اخبار

حاضرین در سایت

ما 49 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

ورود به سایت